سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاغذ در مقابل پلاستیک

بررسی چرخه حیات کاغذ و پلاستیک نشان می دهد، هر دوی آنها تاثیرات زیست محیطی یکسانی دارند. پلی اتیلن (PE) یک پوشش نفتی بر روی لیوان های کاغذی است که می تواند سرعت روند تجزیه زیستی کاغذ از پوشش آن را کاهش دهد.

پلی لاکتیک اسید (PLA) یک پوشش زیستی پلاستیکی زیست تخریب پذیر است که در برخی لیوان کاغذی استفاده می شود. PLA یک منبع تجدید پذیر است، به این معنی که هنگام تخریب زیستی، هیچ پس مانده سمی باقی نمی گذارد. در نتیجه لیوان های PLA-اندود تنها لیوان های کاغذی هستند که می تواند به طور کامل تخریب شوند. همه لیوان های کاغذی را تنها می توان در یک مرکز تخصصی بازیافت کرد.

چندین شهر – از جمله پرت لند در ارگون – استفاده از لیوان های XPS  را در رستوران ها ممنوع کرده اند.

از دست رفتن زیستگاه درختان

از دست رفتن زیستگاه، به واسطه فنجان قهوه کاغذی 16 اونسی، حدود 09/0 متر مربع (0.93 فوت مربع) تخمین زده می شود. برای تولید 16 میلیارد فنجان قهوه کاغذی که در در سال 2006 در آمریکا استفاده شده است، بیش از 6.5 میلیون درخت قطع شده، 4 میلیارد گالن (15000000 M3) آب استفاده شده و در 253 میلیون پوند (115،000،000 کیلوگرم) ضایعات حاصل شده است. به طور کلی، ایالات متحده 58? از تمام لیوان های کاغذی در سراسر جهان، یعنی بالغ بر 130 میلیارد لیوان را استفاده می کند.